Založ si blog

Vydriduch s trojcípou hviezdou na čele.

Rozhodol som sa napísať tento blog, pretože si myslím, že by ( potenciálni ) zákazníci mali vedieť o tom, akým spôsobom sa niektorí zamestnanci Mercedes Bratislava správajú k  zákazníkom. 
Som dlhoročným zákazníkom Mercedesu,  vlastním tretie auta tejto značky.  
No a pri kúpe toho posledného som zažil veľké sklamanie. Prístup akého sa mi dostalo pri predaji tohto vozidla by som nečakal ani v treťotriednom bazáre. Rozhodol som sa pre kúpu predvádzacieho automobilu. Vedúci predaja bol milý a ústretový. Ochotne so mnou absolvoval predvádzaciu jazdu. 
 Predajca prezentoval, že auto je nebúrane, čo mi opakovane potvrdil aj pri mojej výslovnej otázke, či nebolo havarované. 
Autom som bol nadšený a bez dlhšieho váhania som ho zakúpil. 
Na moje veľke prekvapenie som pri detailnejšom skúmaní auta, ako aj z jeho správania za jazdy poňal podozrenie, že mi v Mercedese nepovedali pravdu a auto bolo havarované. Kontaktoval som teda telefonicky p. Páleníka, to je ten ochotný pán, ktorý mi auto predal. Na moju otázku, prečo mi nepriznal, že auto bolo havarované, mi odpovedal doslova: „Nenapadlo ma povedať Vám to“. Zostal som v šoku.  Dohodol som si osobné stretnutie, na ktorom budem žiadať vysvetlenie. 
Pri mojej návšteve mi zopakoval, že ho to akosi nenapadlo mi povedať, že auto bolo nabúrané. Ale údajne len zo zadnej časti, vraj si to jeden zákazník požičal na lyžovačku a niekto do neho zozadu nabúral. A vraj si to možem, keď chcem nejako preveriť.( ?! ) Keď som mu ukázal zle zlícované diely predného  náraznika a blatníka odvetil, že pri Mercedese je to bežné. 
Všetky jeho tvrdenia boli nedôveryhodné a pochopil som, že som sa stal obetou neseriózneho prístupu, dá sa povedať podvodu. Ocitol som sa v absurdnej situácii a zvažoval ďalší postup. Mal som možnosť odstúpit od kúpnej zmluvy a žiadať späť zaplatenú čiastku, no situáciu by zrejme komplikoval fakt, že auto som kúpil cez leasingovú spoločnosť, zaplatil poistku, predchádzajuce auto som predal atd. Taktiež by som v takomto prípade musel objednať nové auto, na ktoré by som pri tomto type musel čakat 2-3 mesiace. Po zvážení týchto faktov som sa nakoniec rozhodol pre ústretovosť a sice cez škrípajuce zuby, ale dohodol sa s p. Páleníkom na výraznej zľave pri kúpe ďaľšieho vozidla v ich pobočke. Taktiež mi prislúbil bezplatne balík doplnkov. O spokojnosti som síce nemohol hovoriť, ale v danej situácii som dal prednosť nekonfliktnému riešeniu, kedže som sa nechcel venovať sporu, ktorý by bol časovo zrejme náročný. Zmieril som sa s tým, že namiesto radosti z nového auta zostala len pachuť po veľmi nekorektnom prístupe od človeka zamestnaného vo firme, od ktorej by ste čosi také mal čakať najmenej. 
Zrejme by som však tento blog nikdy ani nenapísal, keby strunu mojej trpezlivosti pán Paleník so svojimi kolegami neroztrhol úplne. 
Voz som kúpil v decembri  a bol obutý na zimných pneu. V cene som mal aj druhú sadu letných pneumatík, čo je aj v kúpnej zmluve. 
 V apríli som prišiel do servisu na prezutie pneu za letné. O miere drzosti p. Páleníka svedčí to, že mi na auto nahodili staré, úplne zodraté pneumatiky. Akonáhle som zistil, že mi obuli na disky pneumatiky, za ktorých likvidáciu ešte budem musieť zaplatiť, vrátil som sa späť a nechal priechod mojim – myslím si oprávneným – emóciam. 
Bolo mi prislúbené – opät – p. Páleníkom- že na druhý deň sa to bude riešiť. Navrhol mi aby som prišiel o 10:00 , že bude u nich technik, ktorý vie posúdit, či sú pneumatiky použiteľné alebo nie. Na moju odpoveď, že na to nepotrebujem technika, aby som videl že je to nepoužiteľný odpad a že koniec koncov mám dostať sadu nových letných pneu sa len rozpačito zatváril. 
Napriek tomu som sa na druhy deň v uvedený termín dostavil, no „odborník na pneumatiky“ tam nebol. Keď som opäť prejavil moju nevôľu, prišiel vedúci servisu, zmeral síce hĺbku dezénu, no oznámil, že nemá právo sa k danej veci vyjadriť. Vraj sa ozvu. 
Ozvali sa. Na druhý deň mi telefonicky šéf servisu oznámil, že podľa nich sú pneumatiky v poriadku a že ale ak chcem môžu mi dať zľavu na nové. 
Odmietol som takéto jednanie a požiadal ho, aby mi vystavil potvrdenie o tom, že pneumatiky sú schopné prevádzky – s fotografiou, podpisom a pečiatkou. Súhlasil a tým sme komunikáciu ukončili. 
Na druhy deň mi však povedali, že vec prehodnotili a žiadne takéto potvrdenie mi nedajú. 

Vravíte si, že čosi také je absurdné a hádam ani nie je možné ? 
Žial je.Je to realita predajne Mercedes na Panónskej ceste v Bratislave.

Osobne beriem túto skúsenosť ako ponaučenie, že ak niekto v sebe slušnosť a základnú obchodnícku logiku nemá, nepomôže mu trojcípa hviezda ani keby ju mal na čele. Zároveň nech slúži tento text ako varovanie pred týmito „pracovníkmi“ a nech ušetrí iných od  podobnej skúsenosti.
 

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 3009x
Priemerná čítanosť článkov: 3009x

Autor blogu

Kategórie

Archív